Щоденник розвитку особистості для учнів 5-ого класу
Щоденник
розвитку особистості
За своє життя людина виконує
безліч завдань, але постійно прагне здійснити мету: керувати своїм життям,
своєю долею.
☻ фізичний розвиток;
☻ інтелектуальний розвиток;
☻
морально-культурний розвиток;
☻ естетичний розвиток.
Твій вік – це час, коли ти
здійснюєш одне з найзначніших відкриттів: відкриваєш самого себе. За допомогою
психології процес пізнання себе відбуватиметься значно швидше та цікавіше.
Коли людина пізнає себе, вона
вдосконалюється. Хочу попередити, що це справа складна і тривала, але той, хто
має бажання та волю, неодмінно досягне свого.
Щоденник розвитку
особистості допоможе тобі виявити свої здібності та можливості. Це допоможе
виховати себе для життя на багато років вперед.
Народні
приказки:
Вплив середовища
Ø З ким поведешся, від того й
наберешся.
Ø З розумним будеш розумним, з
дурнем і сам будеш таким.
Ø Як у сім’ї згідливе життя, то й виросте дитя до путя.
Роль спадковості
Ø Яке коріння, таке й насіння.
Ø Яке зіллячко, таке й сім’ячко.
Ø Від лося – лосенята, від свині –
поросята.
Ø Яка гребля, такий тин, який
батько, такий син.
Ø Яке дерево, такі й квіти, які
батьки, такі і їхні діти.
Ø Дитя – що тісто: як замісив, таке й виросло.
Ø Як бавитимеш дитя, так воно й
виросте.
Ø Бурчання паскудить, приклад
научить.
Ø Добрий приклад кращий за сто
слів.
Ø Хто б'є дитину, той не виховує
добру людину.
Творити чудеса!
Сміятись і радіти,
як вранішня роса!
Ти знаєш, що ти –
людина?
Ти знаєш про це чи
ні?
Усмішка твоя –
єдина,
Мука твоя – єдина,
Очі твої – одні,
Більше такого не
буде.
Завтра, на цій
Землі,
Інші ходитимуть
люди,
Інші любитимуть
люди:
Добрі, ласкаві чи
злі.
Але такого ж не
буде –
Єдиний ти на землі.
Я, ЯКИЙ Я Є НАСПРАВДІ
ТА ЯКИМ МЕНЕ БАЧАТЬ ІНШІ
Одного разу до Майстра прийшов парубок і сказав:
- Я прийшов до тебе, тому що відчуваю себе
таким жалюгідним і нікчемним, що мені не хочеться жити. Всі навколо говорять,
що я невдаха, тюхтій та ідіот. Прошу тебе, Майстер, допоможи мені!
Майстер, мигцем глянувши на
юнака, квапливо відповів:
- Вибач, але я зараз дуже зайнятий і ніяк не
можу тобі допомогти. Мені потрібно терміново владнати одну дуже важливу справу,
- і, трохи подумавши, додав: - Але якщо ти погодишся допомогти мені в моїй
справі, то я із задоволенням допоможу тобі у твоїй.
- Із задоволенням, Майстер, - пробурмотів той,
з гіркотою відзначивши, що його в черговий раз відсувають на другий план.
- Добре, - сказав Майстер і зняв зі свого
лівого мізинця невелике кільце з гарним каменем. - Візьми коня і скачи на
ринкову площу! Мені потрібно терміново продати цей перстень, щоб віддати борг.
Постарайся взяти за нього побільше й у жодному разі не погоджуйся на ціну нижче
золотої монети! Скачи ж і повертайся якомога швидше!
Юнак взяв перстень і поскакав. Приїхавши на
ринкову площу, він став пропонувати перстень торговцям, і ті спочатку з
інтересом розглядали його товар. Але варто було їм почути про золоту монету, як
вони відразу втрачали до кільця всякий інтерес. Одні відкрито сміялися йому в
обличчя, інші просто відверталися, і лише один літній торговець люб'язно
пояснив йому, що золота монета - це надто висока ціна за таке кільце й що за
нього можуть дати хіба що мідну монету, ну в крайньому випадку срібну.
Почувши слова старого, парубок
дуже засмутився, адже він пам'ятав наказ Майстра в жодному разі не опускати
ціну нижче золотої монети. Обійшовши весь ринок і запропонувавши перстень
добрій сотні людей, юнак знову осідлав коня й повернувся назад. Сильно
пригнічений невдачею, він звернувся до Майстра.
- Майстер, я не зміг виконати твого доручення,
- з сумом сказав він. - У найкращому випадку я міг би виручити за кільце пару
срібних монет, але ж ти не велів погоджуватися менше, ніж на золоту! А стільки
цей перстень не коштує.
- Ти тільки що вимовив дуже важливі слова,
синок! - відгукнувся Майстер. - Перш, ніж намагатися продати кільце, непогано
було б установити його справжню цінність! Ну а хто може зробити це краще, ніж
ювелір? Скачи-но до ювеліра та запитай у нього, скільки він запропонує нам за
цей перстень. Тільки що б він тобі не відповів, не продавай його, а повертайся
до мене.
Юнак знову вискочив на коня й відправився до
ювеліра.
Ювелір довго розглядав кільце
через лупу, потім зважив його на маленьких вагах і, нарешті, звернувся до
юнака:
- Передай Майстру, що зараз я не можу дати
йому більше п'ятдесяти восьми золотих монет. Але якщо він дасть мені час, я
куплю кільце за сімдесят, з огляду на терміновість угоди.
- Сімдесят монет?! - юнак радісно засміявся,
подякував ювеліра й щодуху помчався назад.
- Сідай сюди, - сказав Майстер, вислухавши
жваву розповідь парубка.
І знай, синок, що ти і є той самий перстень.
Дорогоцінний і неповторний! І оцінити тебе може лише справжній експерт. Так
навіщо ж ти ходиш по базару, очікуючи, що це зробить перший зустрічний?
Це цікаво знати!
Чи замислювався ти, чому люди
поводяться так чи інакше, чому ми такі як
усі інші, або не такі, як усі, і чим саме відрізняємось від них. І,
взагалі, що ховається під тим «Я», яке ми всі так любимо?
У процесі свого життя,
взаємодіючи і спілкуючись з іншими людьми, кожна особистість вільно чи
невільно, свідомо чи інтуїтивно пізнає себе.
Давай з’ясуємо, що ти знаєш про
себе сьогодні, наскільки можеш себе охарактеризувати.
Візьми, будь ласка, аркуш та запиши якомога більше рис твоєї особистості:
____________________________________________________________
____________________________________________________________
____________________________________________________________
Кожна людина у процесі
спілкування грає різні ролі, ніби приміряє до себе «маски» різних стилів
поведінки, на що отримує прямі й побічні оцінки, розвиває свої здібності,
уміння, набуває нових.
Найдорожче для людини – почуття
власного «Я». Тому, дуже важливо, як ти сприймаєш себе сам, який твій
«Я-образ».
Є різні форми уявлень про себе,
які поділяються за сферами виявів життєдіяльності людини:
Я-соціальне Я-ідеальне Я в минулому
* духовне * реальне * в минулому
* фізичне
* інтимне
Одним із
способів сприйняття себе є поглиблення усвідомлення власного «Я». Кожна людина має
свої позитивні риси, саме на них ґрунтується спілкування з іншими. Іноді людина
навіть не усвідомлює того найкращого, що в неї закладено. Якщо ти з’ясуєш це,
то збільшиш самоповагу і поглибиш сприйняття себе іншими людьми.
Склади перелік особистих переваг (не менше 10 пунктів). Це можуть бути риси,
навички, якими ти пишаєшся:
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
© Пам’ятай, що ти – особистість,
поважай себе.
© Розвивай у собі прагнення пізнати
себе.
© Шукай у собі нестандартність,
тобі буде легше поважати себе.
© Стався до себе і своїх вчинків
критично.
© Розвивай дещо іронічне ставлення
до себе, це допоможе застерегти від переоцінки себе та зверхності.
© Вір у свої сили.
© Оцінюючи себе, спирайся на свої
досягнення.
ПРИСЛУХАЙСЯ ДО ПОРАД МУДРИХ ЛЮДЕЙ
v Можливість прислухатися до себе –
це передумова можливості почути інших. (Е.Фром)
v Хто до кінця зрозумів себе –
зрозумів увесь світ. (О. Красний)
v Світ не можливо утримати силою.
Світ можна опанувати лише розумінням.
( А. Ейнштейн)
v Завжди пам’ятай, що бути індивідуальністю це не тільки твоє право, але й твій обов’язок. ( Елеонор Рузвельт)
ПІЗНАЄМО
СЕБЕ.
ХАРАКТЕР
І ТЕМПЕРАМЕНТ – ПРИБОРКАННЯ НОРОВЛИВИХ.
Це цікаво знати!
Протягом життя людина вчиться
висловлюватися й прислухатися до власних емоцій та стану інших людей. Ти, я гадаю, помічав, що про когось кажуть
«це дуже емоційна людина» або «в нього все на обличчі написано, а про іншого -
«він весь в собі». Поведінка людини залежить від її характеру та темпераменту.
Характер - це притаманні тільки тобі
індивідуальні психологічні особливості.
Темперамент - вроджена і незмінна властивість
людської психіки, що визначає реакції людини на інших людей та на обставини.
Пройди тестування за посиланням: https://forms.gle/1WptXrnH3yhwM5866
Інтроверт чи екстраверт?
Результати тесту:
Кількість обраних відповідей помножити на
5.
Бали: 0-35 – інтроверсія, 36-65 –
амбіверсія; 66-100 – екстраверсія.
Пояснення:
Екстраверти легкі у спілкуванні, схильні
до лідерства, люблять бути у центрі уваги, легко встановлюють контакти,
імпульсивні, відкриті, комунікабельні, судять про людину за зовнішністю, не
заглиблюючись у її внутрішній світ.
Інтроверти орієнтовані на світ власних
переживань, рідко заводять нові знайомства, не люблять ризикувати, тяжко
переживають розрив старих зв’язків, мають високий рівень тривожності та
консервативні у своїх уподобаннях.
Амбівертам властиві
межі екстра- і інтроверсії. Присутні одночасно товариськість, і замкнутість,
пасивність і активні дії
Який у тебе характер?
Пройди тестування за посиланням - https://forms.gle/6jBsMoNzmtTrYeBT8
Менше 7 балів. Ти не любиш компанії, віддаєш
перевагу тиші, прогулянкам на природі. Спілкування з друзями в домашній
обстановці тебе тішить більше, ніж вечори, проведені в шумному місці.
8-11 балів. Ти
досить легковажний, легко зближуєшся з людьми, але піддаєшся занадто частій
зміні настрою - то сумного, то надто веселого.
Понад 11 балів. Ти незамінний в компанії. У тебе є почуття гумору. Ти сприяєш створенню
гарного настрою в інших: можеш безконечно
смішити, розповідати цікаві історії.
Жив один дуже запальний і
невгамовний молодий хлопчина. Одного дня батько дав йому мішечок з цвяхами і
наказав кожного разу, коли він не стримає свого гніву, вбивати один цвях в
паркан. В перший день в паркані було декілька десятків цвяхів. На іншому тижні
він потроху почав стримувати свій гнів, і з кожним днем число забитих в парках
цвяхів зменшувалося. Хлопець зрозумів, що забивати цвяхи складніше, ніж
контролювати свій темперамент. Нарешті прийшов день, коли він жодного разу не
втратив самовладання. Він розповів про це своєму батьку і той сказав, що
відтепер кожен раз, коли він стримається від прояву гніву, може витягнути із
паркану один цвях. Минав час і настав день. коли він повідомив батька про те,
що в паркані не залишилося жодного цвяха. Тоді батько підвів сина до паркану: -
Ти непогано впорався, але подивись скільки в паркані лишилося дір. Паркан вже
ніколи не буде таким, як раніше. Коли ти говориш людині що-небудь зле, у неї
на душі залишається такий самий шрам, як на цьому паркані. І не важливо,
скільки разів після цього ти вибачишся - шрам залишиться.
Перевір на практиці!
Умій володіти собою
* Пам'ятай: найкращий спосіб
боротьби з душевним неспокоєм - постійна зайнятість.
* Щоб забути свої напасті, намагайся зробити приємне іншим. Роблячи добро
іншим, робиш добро собі.
* Не намагайся змінювати чи перевиховувати інших. Набагато корисливіше і
безпечніше зайнятися самовихованням.
* Пам'ятай: кожна людина - така ж яскрава й унікальна індивідуальність, як і
ти, приймай її такою, якою вона є.
* Намагайся знайти в людині позитивні риси, вмій бачити її достоїнства і в
стосунках з нею спробуй опиратись саме на ці якості.
* Май мужність від щирого серця визнавати свої помилки. Уникай зазнайства і
дозування.
* Вчися володіти собою! Гнів, дратівливість, злість спотворюють людину.
Егоїзм - джерело багатьох конфліктів. Виховуй в собі терпіння, пам'ятай, що
«рана заживає поступово». Не через дрібниці.
* Будь-яка справа починається з першого кроку! Пам'ятай: перешкоди нам
даються задля нашого розвитку.
* Людина, має необмежені можливості самовдосконалення, причому в усіх галузях
своєї життєдіяльності!
* Будь толерантною особистістю.
Толерантність ( від лат. Tolerans - терплячий)
- терпимість до чужих думок і вірувань.
Агресія (від лат.
Aggressio - нападаю) - незаконне застосування сили однією людиною стосовно
іншої.
Сподіваюсь тобі було цікаво пізнавати себе. Чекаю на твої відповіді.
Далі буде...😊
У будь-якому випадку ти завжди зможеш знайти підтримку і
порадитись з психологом КЗ «Кам’яноярузький ліцей» Клімовою Оксаною Володимирівною – тут для
тебе завжди відкриті двері і серце, щоб
вислухати, допомогти та підтримати!
Щастя тобі, успіху і перемог!
Коментарі
Дописати коментар