Особиста сторінка практичного психолога

 ПРАКТИЧНИЙ ПСИХОЛОГ- КЛІМОВА ОКСАНА ВОЛОДИМИРІВНА

На цій сторінці ви знайдете інформацію про психолога Кам'яноярузького ліцею, чим може допомогти саме тобі та коли до мене можна звернутися за допомогою. Одним з найважливіших для мене принципів є принцип конфиденційності, тобто ніяка інформація не може вийти за межі кабінета психолога, де я тебе чекаю. До зустрічі!

Освіта: Сучасна Гуманітарна Академія

Спеціальність за дипломом:  психологія/ психологічне консультування

Кваліфікаційна категорія: бакалавр

Моє професійно кредо:  Вислухати, зрозуміти,допомогти!

Тема самоосвіти: "Адаптація учнів 5 класу до навчання у середній школі як умова психічного здоров'я учнів".

Тел.: +38(096)31-94-474

Пріоритетні напрямки роботи психологічної служби у 2022/2023н.р.


Війна в Україні стала стресом для всіх учасників освітнього процесу. Внаслідок військових дій на формування особистості впливають негативні руйнівні фактори. Відбувається реакція на ситуацію, в якій є загроза життю людини, або її здоров'ю. Психологічні травми порушують нормативну організацію психіки і можуть зумовити межові (тимчасове відчуття дискомфорту) або клінічні стани (зниження імунітету, втрата працездатності, порушення когнітивних процесів).
Одним із головних завдань нашого закладу є повсякденна психологічна допомога та емоційна підтримка учасників освітнього процесу. Також  дуже важливим складником роботи з дітьми та дорослими, які пережили травмуючі події, є формування стресостійкості та життєстійкості. 

1. Психологічна підтримка вчителя та попередження емоційного вигорання.

2. Адаптація учнів до шкільного навчання

3. Робота з дітьми пільгового континенту

4. Робота з дітьми, які потребують психолого-педагогічної допомоги

5. Робота з дітьми з категорії “зона ризику”

Графік роботи практичного психолога 

(дистанційно)

Дні тижняГрафік роботи Графік консультацій
Понеділок08.00 – 12.0011.00 - 12.00 для батьків
Вівторок08.00 – 12.00
Середа08.00 – 12.00
Четвер08.00 – 12.00
П'ятниця08.00 – 12.0011.00 - 12.00 для вчителів

На консультації у психолога Ви зможете зрозуміти, чому виникають складнощі та проблеми у Вашому житті та як їх можна уникати або долати.

Це можливість поміркувати про себе та своє життя, можливість визначитися з тим, як саме ви хочете жити, які стосунки з навколишніми мати, як зробити своє життя наповненим енергією та натхненням.

На консультації у психолога ви завжди знайдете:

- увагу;

- конфіденційність;

- необхідну допомогу та підтримку

Психолог не дає конкретних порад, не оцінює «правильно – неправильно», «добре – погано». Психолог використовує свої знання, навички, практичний досвід, щоб допомогти Вам побачити та усвідомити причини своїх проблем та шляхи їх вирішення.

Суть роботи психолога в школі полягає в пошуку оптимального способу взаємодії дитини, її родини, всіх учасників педагогічного процесу. Його призначення – допомогти дитині адаптуватися до вимог і правил школи, а педагогам у створенні умов для успішного навчання і розвитку дитини, свого певного комфортного внутрішнього середовища. Психологічний супровід навчання і виховання будується, виходячи з особливостей навчального закладу, контингенту учнів, традицій і творчого потенціалу педагогічного колективу, на виборі індивідуального «маршруту» супроводу, тобто програм, спрямованих не лише на вирішення проблем і ускладнень, але й на їх запобігання.

Беручи до уваги всі перелічені фактори слід зазначити, що в нашому ліцеї психологічна робота за своєю спрямованістю ділиться на три напрями:

• робота з учнями;

• робота з педагогічним колективом;

• робота з батьками.

За своєю структурою всі напрямки містять практично одні й ті ж самі види роботи.

І. Робота з учнями.

Складається із профілактичної, діагностичної та корекційно-розвивальної діяльності.

До профілактичної діяльності можна віднести:
Профілактична робота працівників психологічної служби – це система заходів, спрямованих на охорону психічного здоров'я; попередження неблагополуччя у розвитку людини, групи, суспільства; створення психологічних умов, сприятливих для розвитку особистості.
Профілактична робота працівників психологічної служби спрямована на
створення у закладі освіти таких умов навчання та виховання, які сприятимуть
гармонійному психічному та особистісному розвитку здобувачів освіти.

• проведення профілактичних лекцій за різноманітними темами, серед яких профілактика тютюнопаління, алкоголізму та наркозалежності, попередження насильницької поведінки і т.п.;

• проведення інтерактивних занять, ігор, круглих столів, диспутів;

• перегляд відео матеріалів з метою попередження адиктивної поведінки.

Діагностична робота передбачає:
Діагностична складова психологічного забезпечення наповнюється дослідженнями особистісних параметрів та особливостей: виявлення причин труднощів у навчанні, інтелектуальному розвитку, соціально-психологічній адаптації; вивчення та визначення індивідуальних особливостей динаміки розвитку особистості, потенційних можливостей в освітньому процесі,
професійному самовизначенні.

• дослідження психологічної адаптації учнів 1-х, 5-х класів;

• дослідження пізнавальної сфери школяра (увага, пам`ять, мислення);

• дослідження професійних здібностей і нахилів старшоклассників;

• дослідження особливостей емоційної сфери учня та його особистості в цілому;

• дослідження мотиваційної сфери і спрямованості особистості учня;

• дослідження міжособистісних стосунків та взаємин в колективі та родині.

При цьому застосовується багато психологічних методик з постійним оновленням методичного арсеналу.

Корекційно-розвивальна робота ведеться переважно за індивідуальним запитом (індивідуальною потребою).

Консультативна, просвітницька, навчальна діяльністьвключає в себе велику кількість ознайомчих бесід, зустрічей з цікавими людьми, з представниками соціальної служби, громадських та молодіжних організацій. Також сюди можна віднести перегляд відео матеріалів, створення власних сценаріїв і фільмів на різноманітні актуальні теми. Проводиться консультування з питань адаптації до нових умов навчання, складових успіху сучасної молодої людини, мотивації і результативності навчання.

ІІ. Робота з педагогічним колективом:

Містить в собі дослідження особистісної сфери учителя, міжособистісних взаємин (взаємин в педагогічному колективі), факторів, що сприяють або заважають розвитку вчителя, виявляють стиль спілкування з учнями і т.п.

ІІІ. Робота з батьками:

Так само, як і напрями роботи з учнями та вчителями, робота з батьками здійснюється якомога різнобічно: це і просвітницькі виступи на батьківських зборах, вивчення міжособистісних стосунків (дитина – батьки, батьки – батьки, батьки – учителі, учителі – учні) та вивчення «задоволеності» чи «незадоволеності» роботою ліцея з боку батьків. З батьками працюємо як у групах , так і індивідуально.

ІV. Консультування :

Психологічне консультування як вид діяльності з’явилося у відповідь на потреби людей, у яких виникають певні труднощі. Психологічне консультування ґрунтується на засадах ідеї про те, що будь-яка людина може самостійно впоратись з більшістю власних психологічних проблем. Проте, за різних умов людина не завжди здатна усвідомлювати справжні причини проблеми, способи її розв’язання і саме у цьому потребує допомоги професіонала.


V. Навчальна діяльність психолога.

Аналітична робота полягає у зведенні всіх існуючих даних щодо кожного класу і кожного учня. На базі цих даних робляться висновки та певні рекомендації для учнів, для їх батьків, вчителів стосовно вирішення виявлених проблем. Рекомендації можуть бути універсальними (одні й ті самі для кожного учня і для кожного класу), а можуть бути індивідуальними. Рекомендації дозволяють застосовувати індивідуальний підхід для кожного, особливо до тих, хто потрапляє у створену картотеку дітей «групи ризику». Можуть бути спрогнозовані й описані певні варіанти поведінки окремих учнів у різних навчальних або критичних, стресових ситуаціях.

Системна комплексна робота психолога, класних керівників, учителів, батьків, спрямована на дітей, дає позитивні результати.



Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

2 березня - Всесвітній день психічного здоров’я підлітків.

До уваги школярів, дошкільнят та їх батьків!

План заходів до тижня ПСИХОЛОГІЇ 21.04.25 - 25.04.25р.