Поняття про проєктні технології.

 Добрий день!
Тема заняття: "Поняття про проєктні технології".
        У сучасному світі майже все створюється за допомогою проєктів — від мобільних застосунків і модних колекцій одягу до шкільних вистав і наукових відкриттів. Тому дедалі частіше  говорять про проєктні технології. Але що це таке і навіщо вони потрібні?
Що таке проєктні технології?
    Проєктні технології — це спосіб навчання і роботи, коли  не просто вивчають теорію, а виконують справжні, практичні завдання, створюючи конкретний продукт: презентацію, відео, дослід, макет, гру, сайт чи навіть соціальну акцію.
Інакше кажучи, це коли ти не просто читаєш про щось у підручнику, а робиш щось власноруч і вчишся через дію. Суть методу — не формувати, а розвивати осо­бистість у процесі свідомої мотивованої індивіду­альної діяльності в групі для розв'язання спільного завдання. Основою проектного методу є виконання різних навчальних і творчих проектних завдань, тематика яких розробляється вчителем з ураху­ванням вікових та індивідуальних особливостей учнів.
Чому проєкти — це круто?
     Проєктна робота допомагає розвивати навички, які справді потрібні в житті:
1. Уміння працювати в команді
Доводиться домовлятися, розподіляти обов’язки, допомагати одне одному.
2. Творче мислення
Ти не просто виконуєш інструкції, а шукаєш оригінальні рішення.
3. Самостійність і відповідальність
Проєкт не зробиться сам — потрібно планувати час і доводити справу до кінця.
4. Практичні знання
Коли ти робиш проєкт, ти краще розумієш, навіщо тобі всі ці формули, правила та факти.
Етапи роботи над проєктом
     Щоб проєкт був успішним, важливо йти крок за кроком:
  • Вибір теми — те, що тебе цікавить: спорт, екологія, технології, мода, психологія тощо.
  • Формулювання мети — що хочеш з’ясувати або створити.
  • Планування — розподіл часу, ролей і дій.
  • Збір інформації — книги, інтернет, інтерв’ю, опитування.
  • Створення продукту — відео, модель, презентація, альбом, стаття.
  • Презентація — показати результат іншим.
  • Оцінювання — що вдалося, а що можна покращити.
Якими бувають проєкти?
     Проєкти можуть бути дуже різними:
  • Дослідницькі — ти вивчаєш певне явище, проводиш експерименти. Такі проекти вимагають добре продуманої структури, визначених цілей, актуальності пред­мета дослідження для всіх учасників, соціальної значимості, продуманих методів, у тому числі експериментальних, дослідних робіт, методів обробки результатів. Такі проекти повністю під­порядковуються логіці дослідження й мають структуру, що наближена або повністю співпадає зі справжнім науковим дослідженням: аргумен­тація актуальності прийнятої для дослідження теми; визначення проблеми дослідження, його предмета й об'єкта; визначення завдань дослі­дження в послідовності прийнятої логіки; ви­значення методів дослідження, джерел інформа­ції, методології дослідження; висування гіпотез щодо розв'язання проблеми; визначення шляхів її розв'язання, у тому числі експериментальних, дослідних; обговорення отриманих результатів, висновків, оформлення результатів дослідження; визначення нових проблем для подальших до­сліджень.
  • Творчі — створюєш щось нове: відео, пісню, виставу. Такі проекти, як правило, не мають детально опрацьованої структури спільної діяльності учас­ників, вона тільки намічається й далі розвива­ється, підпорядковуючись кінцевому результату, прийнятій групою логіці спільної діяльності, ін­тересам учасників проекту. У цьому випадку слід домовитися про плановані результати й форму їх представлення (спільну газету, твір, відеофільм, драматизацію, спортивну гру, свято, експедицію). Однак оформлення результатів проекту вимагає чітко продуманої структури у формі сценарію відеофільму, драматизації, програми свята, плану твору, статті, репортажу, дизайну й рубрик газе­ти, альманаху, альбому.
  • Інформаційні — готуєш матеріали, плакати, блоги, презентації. Цей тип проектів споконвічне спрямований на збирання інформації про якийсь об'єкт, явище, на ознайомлення учасників проекту Із цією Інфор­мацією, "її аналіз і узагальнення фактів, призначе­них для широкої аудиторії. Ці проекти, так само як і дослідні, вимагають добре продуманої струк­тури, можливості систематичного корегування в ході роботи над проектом.
  • Пригодницькі, Ігрові проєкти. У таких проектах структура також тільки на­мічається й залишається відкритою до закінчення проекту. Учасники беруть на себе певні ролі, обумовлені характером і змістом проекту. Це можуть бути літературні персонажі або вигадані герої, які імітують соціальні або ділові відносини, що ускладнюються придуманими учасниками ситуа­ціями. Результати таких проектів можуть наміча­тися на початку проекту, а можуть вимальовува­тися лише наприкінці його. Ступінь творчості тут дуже високий, але домінуючим видом діяльності все-таки є рольова гра, пригодницька.
  • Практико-орієнтовані проекти. Ці проекти відрізняє чітко визначений із са­мого початку результат діяльності учнів. При­чому цей результат обов'язково орієнтований на соціальні інтереси самих учасників. Його презен­тують у формі документа, створеного на основі результатів дослідження: з екології, біології, гео­графії, агрохімії, історичного, літературознавчого характеру; програми дій, рекомендацій, спрямо­ваних на ліквідацію виявлених невідповідностей у природі, суспільстві; проекту закону, довідково­го матеріалу, словника. Вони можуть поділятись на:
  • Соціальні — вирішуєш важливу проблему, наприклад, допомагаєш притулку для тварин або організовуєш екологічну акцію.
  • Технічні — розробляєш моделі, прототипи, роботів.
Що стосується характеру контактів, то проекти поділяються на внутрішні й міжнародні.

      Внутрішніми, або регіональними (тобто в межах однієї країни), називаються такі проекти, які ор­ганізують або всередині однієї школи — міждис­циплінарні, або між школами, класами всередині регіону, однієї країни (це стосується також теле­комунікаційних проектів).
       Міжнародними проектами називають такі про­екти, учасниками яких є представники різних країн.
Проекти  за кількістю учасників:
  • Особистісні: між двома партнерами а різних школах, регіонах, країнах;
  • Парні: між парами учасників;
  • Групові: між групами учасників.
За тривалістю розрізняють:
  • міні-проекти;
  • короткотермінові;
  • тижневі, які потребують 30-40 годин;
  • довгострокові (річні) проекти (як індивідуаль­ні, так і групові). Джерело інформації
Де можуть знадобитися проєктні технології?
Скрізь!
У школі — для підготовки до уроків та участі в конкурсах.
У майбутній професії — бо майже кожна робота пов’язана з проєктами.
У житті — коли треба організувати подію, подорож або навіть власний маленький бізнес.
     Проектний метод — це дидактичний засіб ак­тивізації пізнавальної діяльності, розвитку креативного мислення й одночасно формування визначених особистісних якостей. Три «кити», на яких тримається ця технологія,— самостійність, діяльність, результативність.

Проєктні технології — це сучасний і цікавий спосіб навчання, який допомагає стати більш творчим, впевненим і практичним. Вони показують, що навчання може бути не нудним, а захопливим і корисним.
Якщо ти вмієш працювати над проєктами — ти вже на крок ближче до успіху в майбутньому!















Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

2 березня - Всесвітній день психічного здоров’я підлітків.

До уваги школярів, дошкільнят та їх батьків!

План заходів до тижня ПСИХОЛОГІЇ 21.04.25 - 25.04.25р.